5 sfaturi pe care ți le oferim pentru a renunța la zahăr

Da, știm, iubești ciocolata, biscuiții, bomboanele, sucurile acidulate și tot ceea ce conține zahăr. Găsești imediat scuze și spui ,,trebuie să mănânc ceva dulce, nu mai am energie” sau ,,cred că mi-a scăzut glicemia, trebuie să maănânc puțină ciocolată”. Zahărul în mod sigur este o plăcere la care nici nu te gândești să renunți, ba mai mult ai devenit dependent.

Noi credem că poți renunța la zahăr, avem încredere în tine. Și uite de c ear trebui să renunți: în primul rând zahărul adăugat în alimente adduce un surprus caloric foarte mare și un factor care duce la îngrășarea nedorită. De asemenea, zahărul alb nu are nicio valoare nutritivă reală. Studiile atestă faptul că dependența de zăhar este cea mai răspândită pentru că acționează asupra receptorilor responsabili cu plăcerea din creier și astfel se folosește ca recompensă sau ca metodă de relaxare.

Când vrei să te lași de plăcerea dulce, nu este sufficient să nu mai pui zahăr în cafea sau în ceai, ci trebuie să fii ante și la pașii de mai jos:

  1. Fii atent la cifre.

Da, fii atent la tabelul nutrimentelor de pe etichetă, este foarte important. Adică, aruncă-ți de fiecare dată un ochi la o subsecțiune denumită zaharide.

  1. Fii atent de unde cumperi

Cel mai bine este să te asiguri că produsul pe care dorești să îl cumperi, nu conține atât de ,ult zahăr. De aceea, întreabă vânzătorii dacă au pus zahăr în produsele pe care le vrei. Sau, dacă mergi la restaurant întreabă ce conține exact porția de mâncare, dacă în sosuri au folosit zahăr.

  1. Consumă mai multe fructe.

În primele zile în care te hotărăști să renunți la zahăr, consumă cât de multe fructe crezi că e necesar pentru a înlătura pofta de dulce. De asemenea, ai nevoie de fructe pentru a-ți furniza doza de energie. E simplu, când ți-e poftă de ceva dulce, mănâncă un fruct! Poți consuma orice tip de carbohidrați, atât timp cât nu conține zahăr: orez, cartofi, cartofi dulci, paste.

  1. Ia crom.

Cromul are un aport un mărit care ajută la stabilizarea glicemiei. De asemenea, când renunți la zahăr vei renunța și la alte alimente, pentru că nu îți va mai plăcea gustul lor cu îndulcitori. De exemplu, ce gust va mai avea o savarină mare cu zaharină. Piața de îndulcitori s-a extins foarte mult, pe baza acestei dependențe, dar în momentul de față nu sunt o soluție bună pentru tine. Nici măcar siropul de agave sau ștevia nu sunt în regulă, pentru că nu vor face altceva decât să te țină agățat de gust.

  1. Ai multă răbdare.

Nicio dependență nu se vindecă ușor. Tinzi să te gândești mai mereu la o prăjitură sau un pahar mare de suc cu gheață. De asemenea, atunci când te hotărăști să renunți la zahăr, tentațiile vor fi de două ori mai mari. Dar, ai răbdare, fii consecvent, ambițios și dă-i corpului tău motive să fie mult mai sănotos. Iar tu să te simți împlinit că arăți așa cum îți dorești și ai renunțat la tentațiile care nu îți aduceau niciun beneficiu.